Laden...

Een moderne mis

€0,00 - €15,00
Kaartjes kopen

Het LUNA KAMERKOOR zal op zaterdag 26 mei 2018 in de Sint Willibrordkerk te Utrecht enkele schitterende koorwerken ten gehore brengen van o.a. Thomas Tallis, Erik Esenvalds en Peteris Vasks. De titel van het programma luidt "Een Moderne Mis" en is opgedragen aan de slachtoffers en nabestaanden van oorlogen en misstanden. Dirigent Wolfgang Lange zal met zijn kamerkoren qua programmering dit hele jaar wijden aan de Ars Moriendi. Met het Luna Kamerkoor zijn daarom koorwerken uitgezocht die deze lading dekken. Anno 2018 is het 100 jaar geleden waarbij een eind gemaakt werd aan WO I en 200 jaar daarvoor De Dertigjarige Oorlog (1618-1648) begon. De schoonheid van de teksten uit de motetten dragen de schoonheid van de muziek. Woorden als Wonder, Zegen, Vrede, Paradijs tekenen melodie en harmonie. Het Luna Kamerkoor, bestaande uit (ver)gevorderde amateurzangers wordt begeleid door Erik Jan Eradus, orgel, Lenneke Dijkens, viool en Gadze Heeres, cello.

Musici
  • Luna Kamerkoor